Klubil oli
hea võimalus külastada hr. Mati Heinsaare poolt uhkelt taastatud vanaautosid
nende „romulas“ Meriväljal. Üle kaheksakümne briljantse väljanägemise- ja sisu saanud möödunud ajastute sõidukit ootas meie
tulekut. Nõuka- aja kõik automargid ja nende modifikatsioonide nägemine pani
vanakeste silmad särama ja südamed kiiremini põksuma ja mõnelgi mälestusrõõmust
silmanurga võdisema. Peatuti iga auto juures ning lugusid jätkus: kas
mäletad..., kord juhtus mul selline asi..., mul oli täpsel see mudel..jne,jne .Sapikud(ka
„muhud“) ,mossed, žigullid ,volgad, Uazid, Luazid ,invalidi „kärud“,Tšaikad ,Zimid olid kõik
meisterlikult taastatud,uksed lahti ja kutsusid , kas tuleb meelde näiteks
žigulli sisu ,tema iste ja isegi lõhn. Võimas
elamus!
Ja ka kõik motikad ja rollerid, milledega omal ajal sai
kihutaud enne autode soetamist, olid kohal Jawad ,Panooniad, Vjatkad,Tuulad, Muraveid jne.
Ikka ilusasti ülesmukitud ja töökorras.
Vastukaaluks Nõukogude autotööstuse „pärlitele“ oli saalis
veel väga unikaalseid “ raudse eesriide“ taguseid autosid.
Näiteks meile senini teadmata/nägemata S-klassi Mersu 6000 ja veel mõndagi, ikka
kadestamist väärt väljanägemise ja sisuga.
Seda ilu aitavad luua neli pidevalt ametis olevat töömeest,
kes piinliku täpsusega restaureerisid vanu sõidukeid, valmistades ise vajadusel
puuduvaid detaile, värvides ja kroomides. Töös oli näiteks 30-nendate aastate
EMKA, tuntud omaaja nuhkide sõiduriist.
Kui olime silmi ja meeli hulganisti nuumanud järeldasime, et
kui on võimalusi ja armastust , siis tulebki ja peab tegelema selliste ilusate
asjadega , mis on südamelähedane tegijale ja ilus nostalgija teistele
säilitamaks (meie autoajalugu).
Suured tänud meie
vastuvõtjale , hr. Ivo Ree-le, kes vastas vanameeste küsimustele ja andis väga
sisukaid seletusi autode restaureerimise kohta.
Juttu ja mälestusi jätkus kauemakski.
Kirjutas Jaak
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar