Üle pika aja käisime reaalse eluga tutvumas, seekord IPTE Estonia OÜ tehases. Eerik oli kokku leppinud ekskursiooni tehase juhataja Jaan Jeeberg`ga. Meile räägiti tehasest ja selle toodangust, kuid kõige põnevam oli vastvalminud auto turvapatjade padrunite automaatse montaaži liini tutvustuses. Liini keerukust kirjeldab see, et valmis padrun sisaldab endas pürotehnilist padrunit ja seade täidab kaks ballooni hapniku ja vesinikuga 600 atm rõhu all. Kõik see toimub autotööstuse kõrgete kvaliteedi normide kohaselt, ehk loe igale operatsioonile järgneb automaatne kvaliteedi kontroll ja iga toode saab unikaalse ID.
Huvitav oli ka see et tehas ise ei valmista ühtki detaili, vaid projekteerib, tellib/ostab kokku, kirjutab tarkvara ja koostab/häälestab lõpptoote. Tehas ei ole väga suur, ca 50 töötajat ja teeb aastas kümmekond analoogset seadet põhiliselt auto ja elektroonika tööstusele.
See külastus tegi meie "silmaringi" palju suuremaks.
25.01.17.
Meelis
25 jaanuar 2017
30 detsember 2016
Nii me lustisime...
Asjamehed |
Õhtu DJ |
Tehnikamehed |
Pidu hakkab... |
Pidu hakkab... |
Pidu hakkab... |
Meie esilaulja! |
Kolmevõistluse võitjad |
Salmike Jõuluvanale |
Salmike Jõuluvanale |
Salmike Jõuluvanale |
Salmike Jõuluvanale |
Mis on Jõuluvana kingipakis? |
Salmike Jõuluvanale |
Ühemehe orkester |
Meie raudvara (kokku 175 a.) |
Detsembri sünnipäevalapsed |
05 detsember 2016
Hiina! Peetri reisipiltide õhtu.
Peeter reisis läbi Shangai (24 milj. elanikku, meie mahuksime elama ühele läbivaist tänavaist) mõnesaja kilomeetri kaugusel olevaisse Huangshan`i mägedesse. Juba suurlinna vaated olid vägevad - üheksakorruseline ristmik, jalakäijate teed õhus ristmike kohal, neljasaja meetri kõrgused majad, traditsioonilises hiina stiilis kvartalid, parkides tantsivad kodanikud, palju kaherattalisi sõidukeid, jalgrattad, oodatust veidi puhtam õhk.... Edasilend siseliinil Huangshani ja sealt autoga mägede jalamile. Mägedes vertikaalse kalju küljele rajatud turismirajad, kus jalge all mitusada meetrit tühjust. Hiinalikult udusse mähkunud mäetipud, matkamine 7-8 tundi päevas üles-alla kõrguste vahega kuni 500 meetrit, kohati ka päikesepaistet ja kuivemat ilma. Siis rongisõit "väikelinna" Hangzhousse ( kõigest 9 milj. el.), kus üle lahe viib 35-kilomeetrine sild. Hangzhou on paikkond, kus 4700 aastat tagasi tekkis Liangzu kultuur ja linnas on näha iidset arhitektuuri. Peeter sai tunda ka seda, et 1,3 miljardine rahvas ei vaja meie-kandi rahvusvahelist inglise keelt, võib-olla on varsti käes aeg, kus üle maailma tuleks osata hoopis mandariinikeelt. Tutvumine hiina köögi saavutustega erilist vaimustust ei tekitanud. Eriti raske oli kujutleda end söömas praetud sitikaid ja tõuke. Aga jälle - millalgi peame sellegi ära õppima, kui meid järjest vähemaks jääb ja hiinlasi aina lisandub.
Koju lennata oli päris hea!
Koju lennata oli päris hea!
Shangai |
Vana matkarada |
Nagu siilid udus |
Korraks näitasid mäed ennast ka tõelises ilus |
Vana ja uus koos |
Kauba müük tänavatel oli sõbralikult aktiivne, kuid mitte pealekäiv |
16 november 2016
HME
HME - see on rootslastele kuuluv metallitöötlemise firma Tallinnas. Lisaks tehakse mitmesuguseid montaažitöid põhiliselt liftide remondiks vajalike komponentide tootmiseks. Keerulisem töö toimub CNC tööpinkidel, kuid ka veidi vanemaid seadmeid kasutatakse.
Suhteliselt väikese töötajaskonnaga firma tegevjuht hr. Rene Reimer isiklikult võõrustas meie delegatsiooni. Saime entusiastlikult asjatundjalt väga põhjaliku ülevaate moodsatest tehnoloogiatest ja tootmisprotsessi nüanssidest. Kuna meie seas on mõnedki metallitööga kokku puutunud härrasmehi, siis küsimused ei tahtnud kuidagi lõppeda, nii huvitav oli. Äärmiselt hariv külastus.
Meelis
Suhteliselt väikese töötajaskonnaga firma tegevjuht hr. Rene Reimer isiklikult võõrustas meie delegatsiooni. Saime entusiastlikult asjatundjalt väga põhjaliku ülevaate moodsatest tehnoloogiatest ja tootmisprotsessi nüanssidest. Kuna meie seas on mõnedki metallitööga kokku puutunud härrasmehi, siis küsimused ei tahtnud kuidagi lõppeda, nii huvitav oli. Äärmiselt hariv külastus.
Meelis
09 november 2016
Kindral Kurvits
Mis toimus:
Esmaspäeva õhtul ronisid „maarottide“ nahas vanamehed mööda
trappi Eesti Politsei ja Piirivalveameti kõige suurema
ja uhkema mitmeotstarbelise
patrull-laeva „Kindral Kurvits“ pardale. Laev on ehitatud Soomes 2012
aastal ja on varustatud pääste-, tule-, ja reostustõrje seadmetega. Laeva pikkus on 63,9 m,laius
10,2 m ja sügavus 4,2 m ning võib arendada
kiirust 15 sõlme.
Mida nägime:
Meile tuttavat ja ka tundmatut
viimase peal tehnikat ja lahendusi laeva opereerimiseks. Torustikke, juhtmeid, ventiile,
lüliteid, pumpasid ja mootoreid sadade
meetrite ja sadade ühikute kaupa. Kõik säras ja „lõhnas“ puhtuse ning
korrasoleku järgi. Laeval oli kõik vajalik kahenädalase vahikorra pidamiseks: saun,
puhketoad, treenigruumid jm. Kaptenisild – kõige kihvtim paik laevas – oma
arvukate GPS-de, öö- ja termokaameratega ning navigeerimisseadmetega pani ka
vanameeste silmad särama – ikkagi kapteni ja tüürimehe töökoht.
Mida kokkuvõtteks:
Laeva seadmete ja agregaatide
tööd selgitati meile suure
põhjalikkusega, mis andis selgust, et mehed teavad põhjalikult oma laeva ehitust ja toimimist
ning nende suhtumist toidab armastus oma vahva laeva vastu.
Meie arvukad küsimused said
väga konkreetsed ja ilusad vastused. Tunti ka huvi vanameeste tegevuse ja olude vastu – siiralt,
mitte viisakusest.
Tõesti: oldi koheselt valmis
lahendama mistahes juhtumit Eesti
Vabariigi piiril.
06 november 2016
Vanabussinäitusel
Vanameeste nostalgia viis meid seekord Noblessneri Valukotta veteran busse vaatama. Kõik 14 bussi ja mõned taksod olid eriti kaunilt taastatud. Tõsi, paljud olid eesti sõitjatele tundmatud bussimargid, kuid kohalikel teedel sõitnute kohta oli igal mehel oma mälestustest mõni lugu rääkida. Valukoda ise oli samuti insenerikunsti vaatamisväärsus, omaaegsed kõrged, suure sillaavaga konstruktsioonid olid majesteetlikult saledad ja ka tänapäeval harva esinevad. Kokkuvõtteks, oli mida vaadata, hästi korraldatud üritus.
Meelis
6.11.16
Meelis
6.11.16
Vanabussinäitusel
Vanameeste nostalgia viis meid seekord Noblessneri Valukotta veteran busse vaatama. Kõik 14 bussi ja mõned taksod olid eriti kaunilt taastatud. Tõsi, paljud olid eesti sõitjatele tundmatud bussimargid, kuid kohalikel teedel sõitnute kohta oli igal mehel oma mälestustest mõni lugu rääkida. Valukoda ise oli samuti insenerikunsti vaatamisväärsus, omaaegsed kõrged, suure sillaavaga konstruktsioonid olid majesteetlikult saledad ja ka tänapäeval harva esinevad. Kokkuvõtteks, oli mida vaadata, hästi korraldatud üritus.
Meelis
6.11.16
Meelis
6.11.16
Tellimine:
Postitused (Atom)