Klubil käis külas eluaegne liikluspolitseinik ja -ekspert
Villu Vane. Et me kõik oleme pikalt autorooli keeranud või vähemalt jalakäija
olnud, tundus jututeema igati aktuaalne. Eelmise aasta andmetel oli Eesti
liikluses hukkunute arvult miljoni elaniku kohta samas suurusjärgus Soome ja
Prantsusmaaga, jäädes ohutuselt maha aga Norrast ja Rootsist. Kui mõned aastad
tagasi liikusime liiklusõnnetuste hulgalt igati õiges suunas, siis
elektritõukside ilmumine andis tugeva tagasilöögi. Meediakajastuste järgi arvatakse
sageli, et “bemaripoiste” kõrval on õnnetuste sagedamateks põhjustajateks eakad
juhid, aga tegelikkuses on viimaste osalusel toimunud avariide arv suhteliselt
hoopis vähenemas. Põhjust on “visata kivi” pigem perearstide “kapsaaeda”, kes
liialt sageli lubavad liiklusse juhid, kelle osalemise seal peaks
meditsiinilistel põhjustel kindlalt välistama. Saime teada ka põhjuse, miks
vastupidiselt Leedule pole Eesti maanteedel ikka veel keskmist lubatud kiirust
jälgivaid mõõteseadmeid ega rakendatud
ka paljuvaagitud veapunktisüsteemi. Poliitikud kardavad valijate negatiivset
reaktsiooni.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar