MEHED KOOS, ELU HOOS!

03 oktoober 2015

Veelkord...

rattasõit ja tubli saun. Sõitsime 2.10. seitsmekesi Tabasallu. Minnes oli tuul, mis iiliti puhus ilmajaama andmeil lausa tormiselt, meile soodus. Päike paistis, tee oli sile ja tempo sobiv. Tagasiteel aga tõusis tee sõidu lõpuosas 40 meetrit kõrgemale ja just neil lõikudel oli tuul vastu. Öeldakse, et mäkketõus pole hull, tuul on, sest mägi saab kunagi otsa, tuul on aga ratturile ju alati vastu. No lõpuks jõudsime sauna, mille Tiit oli sooja pannud juba enne sõitu. Krõbe leil tegi olemise värskeks ja eesruumijutud sujusid lausa paar tundi. Ega me vist rattaretki sel sügisel rohkem ei korralda - ilmateate järgi Soomes sajab juba lund. On aeg tubasemaid tegevusi plaanida.

Männiku korrastatud "sun beach"
Kus on õige tee?

Tabasalu mootorrataste söerada
Ja lõpuks sauna!






30 september 2015

Jälle kooli!




Täna oli meil kavas Tallinna Ehituskooli külastus. See sai toimuda tänu praktikakorralduse juhi        pr. Ulvi Noor vastutulelikusele, kes korraldas meile pea 2h ekskursiooni koolimajas. Ja vaatamist jätkus! Koolimaja on tundmatuseni muutunud, võrreldes nõukaaegse kooliga, mida nii mõnigi vanamees oma noorusajast mäletas. Kõik õppetingimused vastavad euronormidele. Euroraha on viinud kooli suurepärasesse vormi. Välja vahetati kõik masinad ja tööriistad. Puidutöökoda sisustavad keerulised programmeeritavad masinad, kuid õpilased õpetaja Arvo Olkkoneni  juhendusel teevad esimesi samme puutöös ikka sae ja peitli abil. Kui vilumus käes, tulevad abiks need masinad. Elektrieriala õpilaste käsutuses on Saksamaalt ostetud stendid, mille abiga saab selgeks nii elekter kui ka automaatika. Ka tütarlastel jätkub koolis tegevust . Meie nähes õpiti parajasti kipsplaadist seina aukude parandamist. Väga suur õpilashuvi on mööblirestauraatori - ja ehitusviimistleja eriala vastu. Õpilaste kasutada on väga hea raamatukogu ja jõusaal.
 Kooli juhtlauseks on
„ Inimene õpib kogu elu“ ja koolis toimub ka täiskasvanute koolitus. Ning mõni mees meie hulgast jäi mõttesse...

Õpetaja ootamine kooli fuajees

Sissejuhatus ekskursioonile
Elektriku õppevahend


Raamatukogu

Restaureerimise õppeklass


 

 

 


Veel liikumist!

24. septembril mängisime jälle discgolfi. Visked sujusid juba paremini ja ilm oli hea, mis hoidis tujugi rõõmsa. Järgmisel päeval, 25. septembril sõitis suuresti sama seltskond ratastel läbi Pääsküla raba Sakku ja tagasi. Läbiti ligi 30 kilomeetrit üsna raskel liivasel ja mitmete tõusudega rajal. Maandusime Meelise sauna, kus juttu jätkus kauemaks. Õhku jäi järgmine rattamatk Kivimäelt Rannamõisa ja sealt Harku kaudu tagasi. Teeme selle loodetavasti juba 2. oktoobril, kui ilma lubab. Aga enne tuleb Ehituskooli külastus. See huvitab paljusid ja sobib ka neile, kellele rattasõit huvi ei paku.

Meelise juurest algas- ja lõppes matk
Väike arupidamine, kuhu sõita?

Uus Männiku supelrand.




19 september 2015

Discgolfi harjutamas


16. septembril võtsime mängida discgolfi. Mustamäe männimetsas hüppetorni all on discgolfi rada nüüd täispikkune, pikemgi. Vajalikule 18 korvile on lisaks ehitatud kolm lisarada. Ilm oli kehvapoolne ja osalt selle tõttu piirdusime 18 raja läbimängimisega. Meil on juhendajaks, eestvedajaks ja mängu promojaks kõva golfar Paul Kustala, kes käis suvel USA-s discgolfi maailmameistri võistlustel, tegi seal väga väärika tulemuse ja nüüd hiljuti osales Euroopa karikavõistlustel (Eurotour), kus võitis Senior Grandmaster klassis (60 + vanusegrupp) esikoha, s.t. karika. Võistluses läks arvesse 3 parema võistluse tulemus 7-st. Pauli mänguisu nakkab meile nagu golfikatk ja küllap käime veel sel aastalgi paar korda suurema seltskonnaga mõnel rajal mängimas.






18 september 2015

Kaitseliit

8. septembril 2015 käisime Kaitseliidu Tallinna Maleva Nõmme malevkonna territooriumil asuva tagala osakonnas. Siin asub maleva transpordi – ja laomajandus. Tehnikat tutvustas meile tagala ülem major Andres Välli. Ka jagas ta  selgitusi  kaitseliitlaste varustuse kohta ja rääkis kaitseliitlaste tegemistest. Oli huvitav üritus!
Kaitseliidu tegemistega tutvujad
NATO kiivrit proovimas.(šelfi)

17 september 2015

Kadriga tutvumas

Seekord viis tee meid Tallinna Trammiparki, huvitusime uutest ühissõidukitest. Juba kevadel, siis kui saabus "Moonika", avaldasime soovi temakesega tutvuda. Kuid meil soovitati oodata sügiseni, siis on depoo ka värskendatud ja uued trammide hooldusseadmed paigas. Nüüd oli õige aeg ja meile tutvustati "Kadrit". Uus moodne tramm jättis kõigile hea mulje, samuti oli huvitav teada saada kuidas uued trammid välja valiti ja kuidas need ehitatud on. Edasi viis meie tee depoosse. Ka siin oli täielik muutus toimunud, kõik värske ja moodne. Tõsi, üks töötuba kus remonditakse vanade trammide käiguosa oli veel "nõukaaegne", kohe tuttav tunne! Lõpuks saime küsida Tallinna ühistranspordist ja muudest selle valdkonna asjadest, ning Vahur Trammipargist andis meile ammendavad vastused.

Meelis 17 sept

Uudishimulikud vanamehed Trammipargis

Hr. Vahuri selgitusi kuulamas

Tramm nagu lennuk

Depoo oli puhas nagu haigla operatsiooni saal.

12 september 2015

Vanamehed merelainetel.




7. septembri vihmalubaval varahommikul startisid vanamehed Leppneeme sadama poole.
Seltskonnas oli ka kaks naiskodanikku, mis tekitas teatavat elevust.
Sadamas asuti reisilaevale Wrangö, et sõita Prangli saarele. Samas oli kohal reisijuht Indrek Herman, kes tutvustas päevaplaani (Prangli ja Keri saare vaatamisväärtused).

Pranglil Kelnase sadamas istusime ringi postipaat Helge`le, mille kapten Ivar Piirsaar viis meid tunniga Keri saarele. Ja üllatus... kuivale maale saab vaid väikese mootorpaadiga 4-5 inimest korraga. Saar on väike, kõik servad ühest kohast nähtavad. Lagunenud tuletorn, aga siiski töötav, mõned vene sõjaväest jäänud ilmetud hooned, milles „suvitas”  paar patsiga noormeest koos sülearvutiga. Maasikaks Keri saarel oli Marko Matvere piltide näitus. Pildid joonistas ta oma ümbermaailma reisil. On ikka mõnele andeid antud!Ja siis tagasi Pranglile, kus ootas veoauto GAZ-52, roolis sama laeva kapten Ivar. Sõit läks Lääneotsa külla- kohe sööma pika laua taha, magustoiduks võrratud suitsulestad.Siis lühike jalutuskäik kiriku juurde, mille kõrval väike surnuaed- mälestuskividel tihti ühedsamad rootsipärased perenimed. Kirik on ehitatud 1848 a. ja on praegu täiesti toimiv.  Sõit jätkus läbi kolme küla, kus nägime saare muuseumi,  kena rahvamaja (samas majas koos raamatukogu ja arstiga) põhikooli, tenniseväljakut. Saare põhjatipus üllatas meid kaunis männimets, kus vaatasime 1941 a. hukkunud auriku „Eestirand” mälestuspaika, kus hukkus ligi 3500 Eestist nõukogude armeesse mobiliseeritut teel Kroonlinna.Huvitav on ka see, et saare all on gaasimaardla. Tõesti, 1960- ndatel puuritud puuraugust tuleb senini tundmatut gaasi- süüta vaid tikuga, mida me ka tegime.Nägime, et elu edeneb ka väikesaartel, kus oli näha renoveeritud kodusi ja avalikke hooneidSamuti on asfalteeritud külateed ja sadama ümbrus.
Nagu ikka vanameestega: lõpp hea, kõik hea- parajalt väsinud ja õnnelikult kodus!

Kirjutas Ott ja suur tänu temale selle sõidu korraldamise eest!
Nii see sõit algas

Keri tuletorn

Vaade Keri tuletornist saarele
Marko Matvere piltide näitus Keril
Puhkus Keril
Pidulik lõuna ja suitsulestad
Prangli kirik
Prangli kiriku surnuaed
Prangli kirik
Prangli muuseum
Eestirand mälestuspaik
Prangli gaasimaardla
Mugavusteta ekskursioonibuss