MEHED KOOS, ELU HOOS!

15 november 2017

Imavere Saeveskis

Teisipäeva hommikupoolikul kogunes klubi juurde bussitäis vanamehi, et sõita Stora Enso Eesti AS Imavere Saeveskisse tutvuma puidutööstuse suurettevõttega. Ott oli külastuse kokku leppinud ja nii nagu kohapeal selgus, on soovijatele oma tegemiste näitamine firma poliitika osa. Ja näha oli palju. Ekskursioon algas graanulite tootmisest. Edasi liikusime palgilattu, siis tulid saagimine, sorteerimine, kuivatamine, liimpuit ja sõrmjätkamine. Vahepeal olid erinevad tugiteenused/tööd, saagide korrastamine, virnastamine, pakkimine jne. Kohapeal töötab üle 300 inimese, kes elavad ekskursioonijuhi sõnadel saeveskist 30 km raadiuses, seega oluline tööandja regioonis. Tootmises kasutatakse palju moodsat tehnoloogiat, kuid ilma inimesta ei saa. Töö keskkond on mürarikas ja osa tootmist toimub 24/7/365. Kolm tundi saeveskis väsitas vanamehed päris ära ja hiline lõuna Mäekülas lõõgastas enne kojusõitu. Ekskursioonist jäi kõigile hea mulje.

Meelis
Ettevõtte tutvustamine

Ohutus tööalal on tähtis!

Kaasaegne "saeveski".

Töö käib selliste saagidega.

Huvitav päev sai siin lõpu.

08 november 2017

Vestlusring

Seekord toimus klubis huvitav vestlusring, kus osales juba viimased 10 aastat maailma MM ralliradade tehnilise kntrolli liinis juhtrolli omav hr. Karmo Uusmaa. Karmo avas meile huvipakkuvad MM-sarja telgitagused ja selle iseärasused eri maades. Kogu juttu illustreeris ta huvitava fotomaterjaliga. Kõik klubi liikmete esitatud küsimused said põhjaliku vastuse.

27 september 2017

MOMU

Tuntud-teatud lühendite KUMU, ERM jt ritta tekkis sellel suvel uus, MOMU - Mootorispordi Muuseum. Võib arvata, et see lühend saab sama kuulsaks kui varem tuntuks saanud. Arno Sillati vedamisel koondatud mootorispordi ja ka natuke muu tehnika kogu on muljetavaldav. Seda nii ajaloolise plaanis kui ka teemade rohkuses. Võib öelda, et kollektsioonis on esindatud enamus Eestis ehitatud mootorispordi tehnika. Muidugi leidub erinevaid võistlusmasinad laiast maailmast, millega on siin võisteldud.
Vanamehed said kogu selle suurepärasest koguga tutvuda Arno Sillati enda selgituste saatel. Soovijad proovisid kuidas võistlusmasinatesse meiesugused mahuvad ja imestasid kui keerulised on võidusõitja "töötingimused". Samuti kuulsime muuseumi edasistest laienemise plaanidest, olgugi et juba nüüd rabas ekspositsioon oma suurusega. Äärmisel huvitav külastus.





07 september 2017

Pärastlõuna Anuga.


Ekskursioon lennundusmuuseumisse.





Kolmapäeva varahommikul astusime bussi, et jõuda Eesti Lennundusmuuseumisse Tartus.
Kohale jõudes ootas meid ees juba muuseumi asutaja ja tulihingeline vedaja Mati Meos, kes tegi meile väga huvitava ülevaate muuseumi ajaloost ja eksponaatidest. Lennunudusmuuseum kogub oma ekspositsiooni kõik Eesti territooriumil kasutatud tsiviilotstarbeliste ja Eestis baseerunud militaarotstarbeliste lennukitüüpide näidised, aga ka maailma  tähelepanuväärivamate hävitus- ja ründelennukite, kerglennukite  ning helikopterite näidiseid. Antakse ülevaated ka raketinduse ajaloost Eestis ning maailmas. Maksimaalse tulemuse saavutamiseks  kasutab Lennundusmuuseum koostöös Eesti riiklike institutsioonidega ära maailma lennunduses toimuvat lennutehnika põlvkondade vahetust. Ekspositsioonis on 25 lennukit ja helikopterid esindamas Euroopa ja USA lennutehnikat, aga ka õhutõrjerelvade esindajad – õhutõrjekahurid ja kõikide nõukogude ajal Eesti territooriumil paiknenud maa-õhk rakettide esindajad. Mudelikogus on üle 400 kõrgekvaliteedilise lennuki, kopteri ja raketi maketi.
Klubi tehnikahuvilistele liikmetele oli see käik väga hariv ja andis hea ülevaate lennunduse hilisajaloost. Kuigi ilm ei soosinud väga meie käiku, lahkusime kõik teadmisega, et  Lõuna-Eestis leidub üks insenertehniline huvikeskus, mis võiks ka noori rohkem tehnilisi erialasid õppima suunata. Kahju vaid, et Põhja-Eesti rahvas sinna harva satub.


17 august 2017

Sihtkoht- Kihnu!

12.augustil avanes meie klubil võimalus osaleda Nõmme lauluklubi „Kanarbik“ korraldtavast väljasõidust Kihnu saarele.
Startisime mahuka  turismifirma bussiga kl. 8.30. Praam „kihnu Virve“ läks teele Munalaiu sadamast
Kl. 10.15. Tund aega sõitu ja olimegi Kihnus. Üllatusena oli väike Kihnu paksult rahvast täis, ei puudunud isegi Baltimaade peaministrid. Logistika oli korraldatud väikeste puust istmetega madelautodega. Sõit läks esiti saare lõunatipu suunas, kus asus majakas. Sõites hakkasid silma heas korras talumajad, kitsad asfaltteed ja üldine heakord.
Tagasiteel kostitati meid maitsva kalasupi ja suitsuahvenaga. Järgnes õigeusu kiriku ja Kihnu muuseumi külastus. Seejärel tutvusime kohaliku käsitööga ja nautisime kihnlaste laulu- ja tantsu omapära.
Meeldejääv oli kohtumine legendaarse Kihnu Virve (Virve Köster) ja tema tragi lapselapsega.
Toredas vestlusringis kuulasime Virve mõnusat jutuvada ja laulu. Tänutäheks laulsid oma laule „Kanarbiku“ laulukoori liikmed.

Ilm oli kogu aeg soe ja päikseline. Ainult Virvega kohtumise ajal käis vihmasabin üle ja tagasiteel oli vihma ja äikest küllaga. See kõik vaibus lõpuks.Tallinna jõudsime kl. 22 paiku. Meeleolu oli hea ja sõit oli igati tore ettevõtmine.